kevenandre skrev:
Hei folks, her kommer en ny opplevelse jeg har hatt, på en øy som heter Fogn et stykke utenfor Stavanger. Denne øya ( jeg bor her) har en holme som ligger bare fem minutter med motorbåt fra den. Jeg og en kompis bestemte oss en kveld for å dra bort dit å sjekke hva det var som befant seg der. Da vi kom fram til Holmen kjente jeg en utrolig følelse av at "du er ikke velkommen her" jeg holdt det inne for meg selv, siden at kameraten min ikke er en trende på det paranormale ( gjenferd osv ) men plutselig sa han til meg at han også følte seg veldig uvelkommen. Det føltes ut som om noen sto over oss og fikk oss til å bli redde. Vi bestemte oss for å ta båten tilbake igjen og ble enige om å dra tilbake neste dag ( i går faktisk ) da vi kom på holmen fikk vi igjen den samme følelsen og vi bestemt oss for å gå innover. Når vi hadde gått et stykke kom vi til et hvitt stort gammelt men godt vedlikeholdt hus. Vi målte en ganske god stund før vi gikk bort til det, for det siste vi ville var at noen trodde at vi gjorde inbrudd. Så skjedde det, en lyd som kom innenfra huset. Det var ingen andre på holmen der og alle dørene var alarmsikret og låst. Når vi lyste inn vinduet med lommelykten så vi ikke noe, men energien var så sterk at jeg skvatt av hver minste lyd jeg hørte. Rett etter at vi hadde dratt derifra gikk jeg bort til en man jeg kjenner siden at alle kjenner alle på denne lille plassen. Da fortalte han meg om en mann som hadde bodd der, som mente at han kunne snakke med de døde og få kontakt med dem, han hadde også utført masse satanistiske ritualer der , og jeg kan si: hele plassen bar preg av det, den negative energien var så sterk at jeg nesten kastet opp. Nå har jeg bestemt meg for at når jeg er atten om 4 måneder, så skal jeg bort der og sove over å ha med meg kamera og evp recorder og emf måler:) hva syns dere om denne oplevelsen? Jeg skriver sant, for jeg ser ingen grunn til å lyve for noen i dette forumet
Jeg kom til og tenke på en ting når jeg leste inlegget ditt. Anbefaler deg og lese litt historie og da les litt om holmgang... Det kan muligens gi deg litt mere svar på ting.
http://no.wikipedia.org/wiki/Holmgangog den engelske linken
http://en.wikipedia.org/wiki/HolmgangDet gir litt forklaring på hvorfor skandinaver unngår enkelte holmer den dag i dag

Hilsen Puma/f