Konkurranse !!! Klikk her . . .

Forumregler

FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !

Tidssone UTC - 2 timer

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 22 innlegg ]  Gå til side 1, 2  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Hva er forskjellen på "mørke og hvite" skikkelser?
InnleggSkrevet: 11 Jul 2011 14:23 
Standard bruker
Standard bruker
Brukerens avatar

Du har likt: 2 times
Du har mottatt liker: 19 times
Jeg lurer på om noen her vet om det er noe forskjell på mørke og hvite skikkelser? Jeg kjenner en som ser det, og er nysgjerrig. Jeg personlig ser bare lyse skikkelser, hvertfall som jeg har lagt merke til. Håper noen her skjønner hva jeg mener med skikkelser.. :)

Topp
Avlogget Profil  

Innleggets emne: - Hva er forskjellen på "mørke og hvite" skikkelser?
InnleggSkrevet: 13 Jul 2011 17:53 
Standard bruker
Standard bruker
Brukerens avatar

Ingen som har et Godt svar? :(

Topp
Avlogget Profil  

InnleggSkrevet: 14 Jul 2011 03:22 
Nybegynner
Nybegynner
Brukerens avatar

Du har likt: 1 tid
Du har mottatt liker: 10 times
Jeg har en huske regel Mørkt = Ondt eller noen som har noe uoppgjort. Lyst = Gode sjeler eller skytsengler (Den hvite dame på Fredriksten faller utenom denne da hun visstnok er ond :bandit

Topp
Avlogget Profil  

InnleggSkrevet: 14 Jul 2011 06:30 
Medhjelper
Medhjelper
Brukerens avatar

Du har likt: 3114 times
Du har mottatt liker: 4769 times
Jeg tror ikke det finnes onde skikkelser da det ikke finnes direkte onde mennesker. Noen mennesker er mer ondskapsfulle enn andre av forskjellige grunner, men ingen er tvers igjennom onde. På samme måte tror jeg ikke det finnes noen tvers igjennom onde skikkelser, bare ondskapsfulle. Og både "gode" og "onde" skikkelser/ånder tror jeg finnes i forskjellige typer utseende. Dette med at hvitt/lyst betyr bare godt og at svart/mørkt betyr bare ondt tror jeg er menneskeskapt og kulturavhengig, og har lite med ånder/skikkelser rundt oss å gjøre.

Dette kan være grunnen til at TS ser bare lyse skikkelser og at den hvite dame er ondskapsfull til tross for sin hvite/lyse fremtreden.

Topp
Avlogget Profil  

InnleggSkrevet: 14 Jul 2011 08:28 
Standard bruker
Standard bruker
Brukerens avatar

Du har likt: 936 times
Du har mottatt liker: 517 times
Tror det handler litt om øyet som ser jeg. Nå er ikke jeg en av de som ser så jeg spekulerer bare frem og tilbake ang temaet.
En annen tanke jeg har om " mørke og hvite" skikkelser er at de mørke absorberer mens de hvite reflekterer, på den måten kan de mørke fort oppfattes som onde, spesielt av " mørke" mennesker, mens de " hvite" kan oppfattes som onde for "hvite" mennesker..
Føler jeg ikke får helt fram bildet i hodet mitt her nå.. Vi sier for eks at det må "mørkt og hvitt" til for å harmonere. Blir det " mørkt + mørkt" eller " hvitt + hvitt" så oppfattes det som ubehagelig fordi flyten i å gi og ta kolliderer, da oppfattes situasjonen fort som ond, ubehagelig, slitsom, tappende, trykkende osv spesielt for den av partene som er svakest. En energi kamp liksom.

:lol: Virka så logisk når jeg tenkte det, men når jeg leser det så er det bare rot.

http://endoftheline.com/ocean/index.php

Pssst, spis og vær glad!

Topp
Avlogget Profil  

InnleggSkrevet: 14 Jul 2011 14:35 
Standard bruker
Standard bruker
Brukerens avatar

Du har likt: 3015 times
Du har mottatt liker: 3073 times
he he ja jeg greide ikke helt å forstå hva du prøvde å få frem her. Tenker du på balansen i alt. At vi må kjenne på det vonde for å sette pris på det gode ?

Topp
Avlogget Profil  

InnleggSkrevet: 15 Jul 2011 04:27 
Standard bruker
Standard bruker
Brukerens avatar

Nei ikke sånn. Nå brukte jeg begrepene mørkt og hvitt fordi trådstarter brukte de. Hvis de blir byttet ut med for eksempel pluss og minus så blir det kanskje lettere å forstå..?

Pssst, spis og vær glad!

Topp
Avlogget Profil  

InnleggSkrevet: 15 Jul 2011 07:43 
Standard bruker
Standard bruker
Brukerens avatar

Du har likt: 2064 times
Du har mottatt liker: 3673 times
Yin og Yang..? :p
Ellers tenker jeg at "mørkt og lyst" kan være mye mer enn ondt og godt. Trist og glad f.eks? Man tenker jo ofte på mørk og lys som motsetninger av noe slag.. men ifht "skikkelser", kanskje det rett og slett er noe med hvor synlige de er? Eller hvilket "plan" de er på, om man tenker forskjellige dimensjoner..?
Blir jo bare ren gjetning fra min side, som med så mye annet. ;) Opplever ikke selv å se "lyse eller mørke" skikkelser, bare "helt vanlige" personer. :)

http://halvvill.blogspot.com/

For denne meldingen har brukeren Bearchild har mottatt: 2 liker
Astarte (17 Jul 2011 19:30), Svartepus (15 Jul 2011 07:50)
Rating: 16.67%

Topp
Avlogget Profil  

InnleggSkrevet: 15 Jul 2011 07:51 
Standard bruker
Standard bruker
Brukerens avatar

Du har likt: 2395 times
Du har mottatt liker: 2124 times
Jeg tror alt er projeksjoner av hva vi selv er, og våre sider.
Altså mørke og lyse sider. Vi opplever alltid dette for å finne en vei og en balanse.

Det betyr ikke nødvendigvis at vi er skyldige i dette, og jeg gidder ikke å skylde på tidligere liv som så mange andre gjør. "Du var en morder og derfor fikk du AIDS i dette livet" blir fjernt for meg.
Poenget er heller ikke at setningen "Vi ser det vi vil se" skal misforstås som at vi innbiller oss ting eller at vi bare er selektive og ignorante, eller ute av stand for å se helheten.
Det jeg mener med setningen "Vi ser det vi vil se" er for eksempel her at vi relaterer/assosierer omgivelsene rundt oss med andre ting som ligner, underbevisst. For eksempel kan jeg ha hatt en dårlig dag/uke og så ser jeg mørke skikkelser (ikke at jeg gjør dette) - men det er altså metaforer. Selv om en faktisk opplever å se det. Alt dette speiler tilbake på hvordan situasjonen vår er ellers i livet.

Nå er jeg ikke en person som til vanlig ser verken mørke eller hvite skikkelser, selv om jeg har sett det tidligere ved noen anledninger, så jeg baserer ikke dette innlegget mitt på guddommelig eller utenomjordisk kunnskap, og heller ikke hverdagen min - men snarere på hva jeg tenker om det hele.

Topp
Avlogget Profil  

InnleggSkrevet: 15 Jul 2011 08:01 
Standard bruker
Standard bruker
Brukerens avatar

takk for noen fine svar. :) Mye intr i det dere skriver.

med skikkelser så mener jeg, utifra det jeg ser, omrisser av en person. ser dem ikke som deg og meg, (selvom jeg noen ganger gjør det og) men omrisset av dem,og at det som er inne i omrisset er lys.
Han jeg snakker om,ser ikke dette hele tiden, og han vil vel egentlig ikke oppleve eller se dette,pga tidligere hendelser, men han har altså dette i huset sitt, og ser dem som mørke og lyse som bevger seg forbi og noen ganger rundt han. Han har også fra tidligere måtte rense huset og få hjelp til å fjerne bla to energier rundt seg. Det han er redd for er at han kanskje må igjennom dette en gang til og lurte da på hva forskjellen var og om det egentlig var noe forskjell.

Grunnen til at jeg skrev dette innlegget er fordi jeg aner ikke hva forskjellen er, for hvis jeg først ser dem, så ser jeg de som lyse omrisser av mennesker.

Topp
Avlogget Profil  

InnleggSkrevet: 16 Jul 2011 12:38 
Standard bruker
Standard bruker
Brukerens avatar

Du har likt: 22 times
Du har mottatt liker: 116 times
Hvor mørkt er mørkt og hvor lyst er lyst? På samme måte som mennesker er kledt i klær av ulik farge så er vel ånder det også. Noen ser vel også ånder i svart/hvitt og hvis man f.eks tar et svart/bilde av noe med farger vil det fremkomme som lyse og mørke partier. Ellers har vi jo skyggemennesker, men det er ikke ånder...snarere en slags observatører, og man får ikke kontakt med dem på samme måte som ånder (skyggemennesker er veldig sky). Noen erkeengler er også lyse og mørke: Ariel (Hvit/Jord), Azrael (Svart), Haniel (Hvit), Metatron (Hvit), Zadkiel (Svart). Bare noen eksempler.

Topp
Avlogget Profil  

Innleggets emne: - - Hva er forskjellen på "mørke og hvite" skikkelser?
InnleggSkrevet: 17 Jul 2011 05:55 
Standard bruker
Standard bruker
Brukerens avatar

Du har likt: 227 times
Du har mottatt liker: 320 times
Diffusa skrev:
Tror det handler litt om øyet som ser jeg. Nå er ikke jeg en av de som ser så jeg spekulerer bare frem og tilbake ang temaet.
En annen tanke jeg har om " mørke og hvite" skikkelser er at de mørke absorberer mens de hvite reflekterer, på den måten kan de mørke fort oppfattes som onde, spesielt av " mørke" mennesker, mens de " hvite" kan oppfattes som onde for "hvite" mennesker..
Føler jeg ikke får helt fram bildet i hodet mitt her nå.. Vi sier for eks at det må "mørkt og hvitt" til for å harmonere. Blir det " mørkt + mørkt" eller " hvitt + hvitt" så oppfattes det som ubehagelig fordi flyten i å gi og ta kolliderer, da oppfattes situasjonen fort som ond, ubehagelig, slitsom, tappende, trykkende osv spesielt for den av partene som er svakest. En energi kamp liksom.

:lol: Virka så logisk når jeg tenkte det, men når jeg leser det så er det bare rot.

hehe, jeg tenker noe lignende! Men for meg handler alt kun om hva slags frekvens noe vibrerer på. Og de fleste av oss beveger oss frem og tilbake på den skalaen og oppfatter andre utifra akkurat der vi befinner oss i øyeblikket. Lave frekvenser kan uten tvil oppfattes som tappende for høye frekvenser, akkurat som høyere vibrasjoner enn vi er klare for kan slå oss helt ut. Det slår begge veier, høye frekvenser kan dra en opp og lave frekvenser kan dra en ned. Og lys og mørke er vel ikke så galt å kalle det, for jo mer lys du klarer å holde jo høyere vil du vibrere og jo mer vil du klare å oppfatte av høyere frekvenser

Topp
Avlogget Profil  

InnleggSkrevet: 17 Jul 2011 11:28 
Standard bruker
Standard bruker
Brukerens avatar

Ja ankh, det kan jo være en årsak.. Jeg aner ikke hvor lyst det lyse er eller omvendt.. Han sier han noen ganget kjenner sinne og frustrasjon når de mørke er i nærheten, så jeg tenkte kanskje han tok på seg deres følelser? Han sier han hvertfall ikke vanlighvis føler det sånn, bare når de er i nærheten, (de mørke). Og han sier det er også de som lager "mest" trøbbel hjemme.. Altså de han merker på forskellige måter.

Topp
Avlogget Profil  

InnleggSkrevet: 05 Aug 2011 05:32 
Nybegynner
Nybegynner

Du har likt: 0 tid
Du har mottatt liker: 0 tid
Mørke skikkelser tiltrekker seg unormal energi.. lyse skikkelser gir liv..tror jeg:)

Topp
Avlogget Profil  

Innleggets emne: - - - Hva er forskjellen på "mørke og hvite" skikkelser?
InnleggSkrevet: 05 Aug 2011 06:43 
Standard bruker
Standard bruker
Brukerens avatar

zind skrev:
Diffusa skrev:

hehe, jeg tenker noe lignende! Men for meg handler alt kun om hva slags frekvens noe vibrerer på. Og de fleste av oss beveger oss frem og tilbake på den skalaen og oppfatter andre utifra akkurat der vi befinner oss i øyeblikket. Lave frekvenser kan uten tvil oppfattes som tappende for høye frekvenser, akkurat som høyere vibrasjoner enn vi er klare for kan slå oss helt ut. Det slår begge veier, høye frekvenser kan dra en opp og lave frekvenser kan dra en ned. Og lys og mørke er vel ikke så galt å kalle det, for jo mer lys du klarer å holde jo høyere vil du vibrere og jo mer vil du klare å oppfatte av høyere frekvenser

Ja, vibrasjoner og frekvens er jo en fin måte å si det på :D

Channa- Maria-Anett; Men hva er unormal energi da? Hva er normal energi? Er det som du betrakter som unormal også unormalt for meg og andre?

Pssst, spis og vær glad!

Topp
Avlogget Profil  

InnleggSkrevet: 05 Aug 2011 07:10 
Nybegynner
Nybegynner
Brukerens avatar

Du har likt: 0 tid
Du har mottatt liker: 0 tid
unormal enegi er å ønske noen død, normal energi er å ønske liv. omgi deg ikke medmesk som ønsker deg død.

Topp
Avlogget Profil  

Innleggets emne: - - Hva er forskjellen på "mørke og hvite" skikkelser?
InnleggSkrevet: 05 Aug 2011 09:51 
Medhjelper
Medhjelper
Brukerens avatar

Maria Magdalen skrev:
unormal enegi er å ønske noen død, normal energi er å ønske liv. omgi deg ikke medmesk som ønsker deg død.

Da tror jeg det er skremmende mye unormal energi i verden. Hvem kan vel med hånden på hjertet si at de aldri har ønsket noen død, omså bare i et sekunds ubetenksom harme? Og hvorfor er det unormal energi? Det er jo helt normalt å bli eitrende sint av og til. Hva man velger å gjøre med tankene er noe annet. Da snakker man vel mer om hva som er normalt eller ikke.

Hvis jeg hadde vært en forvirret eller forstyrret ånd som rotet rundt blant levende og enten ønsket å leve eller ikke fant min vei bort fra de levendes verden, hadde jeg sikkert blitt så bitter at jeg hadde ønsket død på flere av de levende. Hadde jeg automatisk gått fra lys til mørk skikkelse da?

Jeg tror ikke åndeverdenen er mer svart/hvit enn menneskeverdenen. Jeg tror ånder og mennesker er av samme opprinnelse og har både mørke og lys i seg. Ingen er helt mot ene eller andre siden, men noen har mer av det ene enn det andre i seg. Hvordan man oppfatter lyse og mørke farger har også med kultur å gjøre. For oss er svart sørgefargen og forbundet med død, mens for andre kulturer er hvitt dødens og sorgens farge.

Topp
Avlogget Profil  

InnleggSkrevet: 05 Aug 2011 10:06 
Nybegynner
Nybegynner
Brukerens avatar

Du har likt: 26 times
Du har mottatt liker: 28 times
Liker å kalle det negativt og positivt :D

Som flere av dere sier oppfattes svart som en negativt farge, den bringer død og sorg.
Hvis en person har en sort skikkelse trenger det ikke ha noe med personeligheten å gjøre eller ondskap. Den kan være tegn på sykdom.

Topp
Avlogget Profil  

InnleggSkrevet: 05 Aug 2011 14:21 
Standard bruker
Standard bruker
Brukerens avatar

Du har likt: 2395 times
Du har mottatt liker: 2124 times
Alt er energi og alt er av samme opphav. Forskjellige karakterer og kontraster tillegges bare av øynene som ser. Det hjelper mot likegyldighet.

Ingenting gir mer enn du selv gir, enten bevisst eller ubevisst - og ikke alltid oppleves det subjektivt akkurat gjennom deg, men gjennom en annen fraksjon av helheten, det vi alle er en del av. Jeg tror ikke på noe slikt som godt og vondt, annet enn at jeg vet det er veldig styrt av følelser og preferanser (hva vi behager og hva vi ikke behager). Heldigvis er vi ikke kalkulerende, for da hadde alt vært gjort riktig, men kjærligheten og mysteriene hadde aldri fantes.

Lys, mørk, kald, varm, ond og god - alt dette går på sanser - og sanser er subjektive.
Noe kan være dårlig energi for en, mens en annen kan synes det er trivelig og god energi.

Litt av en påstand, men jo.

Topp
Avlogget Profil  

InnleggSkrevet: 05 Aug 2011 15:49 
Medhjelper
Medhjelper
Brukerens avatar

Ja nettopp! Det Ludo sa!

For denne meldingen har brukeren Svartepus har mottatt liker:
ludoburgero (06 Aug 2011 08:24)
Rating: 8.33%

Topp
Avlogget Profil