Forumregler

FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !

Tidssone UTC - 2 timer

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 34 innlegg ]  Gå til side 1, 2  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Svarte vs. hvite skikkelser
InnleggSkrevet: 31 Jan 2006 20:08 
Standard bruker
Standard bruker
Brukerens avatar

Jeg ser litt av begge deler og lurer på hva som er forskjellen?

Topp
Avlogget Profil  

Innleggets emne:
InnleggSkrevet: 01 Feb 2006 05:49 
Standard bruker
Standard bruker
Brukerens avatar

kan du forklare litt mer?

Topp
Avlogget Profil  

Innleggets emne:
InnleggSkrevet: 01 Feb 2006 06:41 
Standard bruker
Standard bruker

Svarte negative, hvite positive

Topp
Avlogget Profil  

Innleggets emne:
InnleggSkrevet: 01 Feb 2006 06:48 
Standard bruker
Standard bruker
Brukerens avatar

At sort skulle være negativt og hvitt positivt blir for meg noe absurd. Dette er en menneskeskapt tankegang som fremelskes gjennom bl.a. religionen, der man er redd for å støte på vanskeligheter med å forklare ting med nyanse..

Da er altså alt det åndelige menneskeskapt? :mozilla_undecided:

Topp
Avlogget Profil  

Innleggets emne:
InnleggSkrevet: 01 Feb 2006 06:51 
Standard bruker
Standard bruker

Jeg vet ikke jeg, men det er sånn jeg ser det.. Mulig jeg har rett, eller feil..
Hvite skikkelser har gått inn i lyset, sorte har ikke det,.. Hvorfor har de ikke gått inn i lyset? Tydeligvis noe som hindrer dem..

Topp
Avlogget Profil  

Innleggets emne:
InnleggSkrevet: 01 Feb 2006 06:53 
Standard bruker
Standard bruker

Nostradamus2 skrev:
At sort skulle være negativt og hvitt positivt blir for meg noe absurd. Dette er en menneskeskapt tankegang som fremelskes gjennom bl.a. religionen, der man er redd for å støte på vanskeligheter med å forklare ting med nyanse..

Hvordan kan det være menneskeskapt da?

Topp
Avlogget Profil  

Innleggets emne:
InnleggSkrevet: 01 Feb 2006 07:14 
Standard bruker
Standard bruker
Brukerens avatar

Hei, karina.

Du sier at du ser litt av begge deler, sorte og hvite skikkelser.

Den som er seriøs og som tillegges vekt innen dette med å "se" aura, ser en blå aura rundt friske mennesker, og en overgang til mere rosa farge hos syke..
Kan dette ha noe med dine skikkelser å gjøre?

Må vel egentlig slutte meg til JUNE's spørsmål: Kan du forklare litt mer?

Topp
Avlogget Profil  

Innleggets emne:
InnleggSkrevet: 01 Feb 2006 07:31 
Standard bruker
Standard bruker
Brukerens avatar

ToneG skrev:
Nostradamus2 skrev:

Hvordan kan det være menneskeskapt da?

Hoy, ToneG.

På slutten av den setningen min som du har tillatt deg å dra ut av sammenhengen ved å utheve med fet skrift, står det et spørsmålstegn..

Beat's me too. :)

Topp
Avlogget Profil  

Innleggets emne:
InnleggSkrevet: 01 Feb 2006 08:01 
Standard bruker
Standard bruker

Ja, jeg så det :mozilla_wink:

Topp
Avlogget Profil  

Innleggets emne:
InnleggSkrevet: 01 Feb 2006 16:39 
Standard bruker
Standard bruker
Brukerens avatar

Okei, for å svare litt på alt.

Jeg har egentlig ikke noe tro på hvit=god, svart=ond eller hva det var du sa. For jeg føler ikke noe ondskap eller negativitet her i huset noen gang. Likevel fins det svarte skikkelser her. Vet ikke helt hva mer jeg kan si om det, men det er hvertfall av og til jeg ser, og det ikke i øyekroken, men rett fremfor meg, skikkelser, eller slags ''tåker'' i formen av et menneske eller hvertfall størrelsen av et menneske. Og som sagt er disse noen ganger hvite, andre ganger svarte. Aura har jeg ikke peiling på for å si det sånn.

Topp
Avlogget Profil  

Innleggets emne:
InnleggSkrevet: 01 Feb 2006 17:45 
Standard bruker
Standard bruker
Brukerens avatar

Ok, karina.

Blir litt tynn suppe dette svaret mitt nå. Det var ikke særlig mye input å arbeide med, dette.

Jeg får følelsen av det som noen ynder å kalle med et fellesnavn for hjelpere her. Det som mangler er din beskrivelse av forskjellighet i form, ikke bare sort/hvitt..

Noen vil sikkert si at dette er å hoppe på konklusjon for fort, andre vil si at du egentlig ikke har sett noe, men bare innbiller deg saker og ting.

Kommer ikke lengre her og nå, beklager..

Topp
Avlogget Profil  

Innleggets emne:
InnleggSkrevet: 01 Feb 2006 17:53 
Standard bruker
Standard bruker
Brukerens avatar

Dette med sort=ond hvit=godt er mere et kristent begrep, i virkeligheten er både sort og hvit godt og ondt, jeg har set begge deler selv og begge har hjulpet meg fremmover. Men det er litt kjent at sorte skikkelser er mere upålitlige en hvite men jeg tror det går samme vei får hvite skikkelser

Topp
Avlogget Profil  

Innleggets emne:
InnleggSkrevet: 01 Feb 2006 18:12 
Standard bruker
Standard bruker
Brukerens avatar

Nostradamus2 skrev:
Ok, karina.

Blir litt tynn suppe dette svaret mitt nå. Det var ikke særlig mye input å arbeide med, dette.

Jeg får følelsen av det som noen ynder å kalle med et fellesnavn for hjelpere her. Det som mangler er din beskrivelse av forskjellighet i form, ikke bare sort/hvitt..

Noen vil sikkert si at dette er å hoppe på konklusjon for fort, andre vil si at du egentlig ikke har sett noe, men bare innbiller deg saker og ting.

Kommer ikke lengre her og nå, beklager..

Hmm, ja skjønner at det er lite å gå etter. Men som jeg alltid sier, det man er sikrest på er det som er mest individuelt. Sånn er det hvertfall med meg.

Form er vanskelig å uttale seg om, for som sagt er det mer ''tåke'' enn en klar kontur rundt fargen på hva det nå er. Skal tenke litt etter om det skjer igjen. (Er jo bare så typisk at det ikke skjer mer nå som jeg liksom skal legge merke til noe spesielt ved det :lol: )

Topp
Avlogget Profil  

Innleggets emne:
InnleggSkrevet: 01 Feb 2006 18:26 
Standard bruker
Standard bruker
Brukerens avatar

Forstår, karina..

Setter pris på at du ikke prøver å "dikte" opp mere "interressante ting" enn de du virkelig føler er ekte. Alt for mange går i den fellen, og de fleste er veldig enkle å gjennomskue..

Virkeligheten overgår enkelte ganger selv den dyktigste forfatters fantasi. :)

Topp
Avlogget Profil  

Innleggets emne:
InnleggSkrevet: 01 Feb 2006 18:37 
Standard bruker
Standard bruker
Brukerens avatar

Nostradamus2 skrev:
Forstår, karina..

Setter pris på at du ikke prøver å "dikte" opp mere "interressante ting" enn de du virkelig føler er ekte. Alt for mange går i den fellen, og de fleste er veldig enkle å gjennomskue..

Virkeligheten overgår enkelte ganger selv den dyktigste forfatters fantasi. :)

Hehe, syns igrunn sannheten er nok i dette tilfellet jeg...

Kan ikke helt støtte den siste der da, ettersom det bor en liten forfatter i min egen mage. Men det er jo noe i det da! :)

Topp
Avlogget Profil  

Innleggets emne:
InnleggSkrevet: 01 Feb 2006 18:44 
Standard bruker
Standard bruker
Brukerens avatar

Godt..

Jeg kunne nok også skrevet og diktet side opp og side ned til deg om ånder og demoner i lange baner, utfra det du sier i begynnelsen her. Det er bare ikke min stil på et forum som dette..

Du kommer nok med mere når du har mere i denne saken. :mozilla_wink:

Topp
Avlogget Profil  

Innleggets emne:
InnleggSkrevet: 06 Feb 2006 09:18 
Standard bruker
Standard bruker
Brukerens avatar

karina skrev:

Jeg har egentlig ikke noe tro på hvit=god, svart=ond eller hva det var du sa. For jeg føler ikke noe ondskap eller negativitet her i huset noen gang. Likevel fins det svarte skikkelser her. Vet ikke helt hva mer jeg kan si om det, men det er hvertfall av og til jeg ser, og det ikke i øyekroken, men rett fremfor meg, skikkelser, eller slags ''tåker'' i formen av et menneske eller hvertfall størrelsen av et menneske. Og som sagt er disse noen ganger hvite, andre ganger svarte. Aura har jeg ikke peiling på for å si det sånn.

Må si meg meg enig med Karina, jeg forbinder heller ikke svart og hvitt med lys og mørke. Faktisk tror jeg dette bare er flere måter å se på. Jeg ser ofte ånder og/eller guider/hjelpere som i form av lys, en gråhvit tåke, en skygge eller en silhuett/omriss.

(Forøvrig ser jeg sort/hvitt eller lys/mørke for å være to sider av samme sak)

*Bear Heart*

Topp
Avlogget Profil  

Innleggets emne:
InnleggSkrevet: 08 Feb 2006 18:30 
Standard bruker
Standard bruker
Brukerens avatar

Eireen skrev:
karina skrev:

Må si meg meg enig med Karina, jeg forbinder heller ikke svart og hvitt med lys og mørke. Faktisk tror jeg dette bare er flere måter å se på. Jeg ser ofte ånder og/eller guider/hjelpere som i form av lys, en gråhvit tåke, en skygge eller en silhuett/omriss.

(Forøvrig ser jeg sort/hvitt eller lys/mørke for å være to sider av samme sak)

Men kaller du deg klarsynt fordi du ser det her? Trokke jeg er det igrunn. Og høres det ut som det samme som jeg ser, for deg?

Topp
Avlogget Profil  

Innleggets emne:
InnleggSkrevet: 08 Feb 2006 22:57 
ADMIN
ADMIN
Brukerens avatar

Som nevnt tidligere i tråden tror jeg lyse / mørke farger eller sort/hvitt/ og grått bare er måter å se ting på. Det har for meg ingenting med ondskap / godskap å gjøre.

MEN dette er en personlig vurdering!

Kansje fargen kan ha noe med situasjonen til den du "ser" å gjøre ? humør, oppgaver, osv ?
Og ikke minst; hva din hjerne legger i fargeskalaen - om noe ...

For en kristen vil det jo sannsynligvis være å skille mellom godt / ondt, men tror ikke det er løsningen her.

Kansje alle egentlig er grå, men pågrunn av kontrast mot bakgrunnen, virker de lysere eller mørkere ?

Eksempel : Gårfargen her, i hvilket felt er det den mørkeste gråfargen ?

Bilde

Rapportere et innlegg til moderering ? Bruk Bilderapporteringsknappen i innlegget !
Bruk den og ved feilposting, o.l. !

Epost : asbjorn (@) paranormal.no uten ()
Livssyn : http://sjamanforbundet.no/

Topp
Avlogget Profil  

Innleggets emne:
InnleggSkrevet: 09 Feb 2006 07:01 
vanskelig å si. Jeg vil vel heller ikke uten videre si at mørke er vonne og lyse er gode. Fordi at mørke kan være mange ting. Men jeg vil kanskje tenke at lyse er engler mens mørke er andre ting. Engler er noe jeg bruker for enkelthetsskyld, si gjerne hjelpere eller andre ting om det er mer riktig for deg. Men jeg tenker de lyse som lysvesener og de mørke som noe jeg ikke har så veldig god greie på selv, fordi det er ikke hva jeg personlig jobber med. Men mange jobber med ånder, og jeg tror at ånder viser seg som mørke skikkelser? Eller som virkelige personer.

Der er mange forskjellige. Og det er også slik at dersom en ånd eller et vesen ønsker kontakt med deg, da "omformer" de seg på en måte som gjør at du oppfatter dem. Derfor er det ikke nødvendigvis slik at det du ser er det du får. Men det er slik at det du ser er det du oppfatter. Derfor er det mulig at det kan variere i forhold til hva fokus du har og hva de vil formidle.

Atmi

Topp

Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 34 innlegg ]  Gå til side 1, 2  Neste
Test - uten Facebook felt 1 Test - uten Facebook felt 2

Tidssone UTC - 2 timer

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Google [Bot] og 2 gjester

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet