Tidssone UTC

Opprett et nytt emne Dette emnet er stengt; du kan ikke redigere eller legge inn nye innlegg.  [ 8 innlegg ] 
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Presentasjon av Admin og Moderatorer
InnleggSkrevet: 29 Jan 2010 22:21 
ADMIN
ADMIN
Brukerens avatar

Presentasjon av Admin :

Asbjørn
Nettstedets og forumets Administrator.
Sjefen sjøl - kun underlagt sjefen over alle sjefer, Eieren av Paranormal.no - Jovian.

Gammal nok :vismann til å kunne være bestefar til de yngste brukerene her,
om jeg hadde vært litt kjapp med visse ting ;)

Jeg har vokst opp med det paranormale, så det var vanlig å se min mor starte med å lage vafler, og sette på kaffe, - litt før vi fikk besøk. ( dette var før vi fikk fasttelefon, og mobil fantes ikke...)
Og vaflene og kaffen var klar når det banket på døra...
Tankeoverføring til min far, var og ting hun gjorde...
Vi ungene fikk og beskjed om det var vits i å gå å fiske, eller gå på bingo, hun merket det på om det klødde i ene eller andre handa...
Og det stemte... "ta med bærepose" - -den var ikke tom når vi kom hjem, eller "du har godt av en tur" - da kunne vi like gjerne se på tv... ;)

Selv hadde jeg ikke de store egne opplevelsene som barn, de kom først når jeg var voksen.
Til og begynne med var det sporadisk, men senere har det blitt mer og mer.

Jeg merker at om jeg anstrenger meg for å få til noe, da skjærer det seg, - det som kommer - kommer av seg selv, helst når jeg er opptatt med andre ting.
Derfor er det også umulig å få bevist noe, - jeg har dog mange eksempler hvor jeg i ettertid kan si "sånn og slik var det" - men det vil ikke aksepteres av mange - pågrunn av mangel på beviselige saker.
Det virker ofte som om det paranormale på en måte "snor seg unna" når det er snakk om å bevise det.

Jeg har vært med på mye innen det paranormale, og vet litt - både av egen erfaring, og av oppsamlet kunnskap.

Som administrator er jobben dels å holde folk i ørene, dels å holde forumet igang- dvs teknisk drift.
Oppgraderingen fra phpbb2 til phpbb3, legge til og tilpasse ny chat,
samt innlegging av spesielle detaljer og finurligheter er det undertegnede som har pusla med, da sjefen over alle sjefer - Jovian ikke hadde tid og anledning.

Etter en tid som den eneste som styre og forsøkte å holde forumene ryddig, aktiverte vi flere moderatorer. Disse presenterer seg selv.

Jeg forsøker å få med meg de fleste innlegg på forumet, men overlater mesteparten av mod-jobben til moderatorerne. Det hender dog at jeg griper inn om jeg ser noe graverende...

Om det er spørsmål angående forumet som sådan, kan dere spørre meg, - om det er tråder eller andre saker, spør moderatoren for det underforumet.
( på førstesiden med forumoversikten, står det hvem som er mod for de forskjellige tema.)

mvh Asbjørn

Topp
Avlogget Profil  

Innleggets emne: Presentasjon av moderator : Astarte
InnleggSkrevet: 29 Jan 2010 22:23 
Moderator
Moderator
Brukerens avatar

Presentasjon av moderator : Astarte

Om meg

Jeg er en nokså voksen kvinne som har erfart livet på godt og vondt. Jeg anser meg selv som en blanding av skeptiker og troende, og har erfart at det er lurt og se på ting to ganger før jeg gjør meg opp en mening. Jeg er åpen, ærlig og kan til tider virke litt brutal. Men jeg sier ting som jeg ser det, og syns vi alle har litt godt av å røske opp i gamle tankebaner ;) Dette er nok en medvirkende årsak til at noen kaller meg tante Grusom :lol:

Jeg er intenst opptatt av dyr og barns velferd, og driver med dette på fritiden. Jeg anser meg selv som Wiccan, og driver aktivt med tarot, pendler og andre okkulte redskaper. Jeg tilber naturen og naturkreftene. Jeg har også i senere tid forsøkt å dyrke noen magiske urter, men vekslende hell :roll: :? Dette har vært en stor del av livet mitt i snart 20 år, selv om jeg opprinnelig er fra en moderat kristen familie. Jeg er allergisk mot alle former for fanatisme og ekstremisme, og syns alle mennesker bør ha lov til å finne sin egen vei.

Jeg forsøker å være åpen for det andre tror, og gjør mitt ytterste for å forstå dem utfra deres eget ståsted.

Jeg er åpen for konstruktiv kritikk, og vil gjerne ha tilbakemeldinger på pm fra dere hvis det er noe som helst dere lurer på. Så skal jeg svare så godt jeg kan :D

Jeg skriver også her på forumet som vanlig bruker. Jeg har tross alt vært bruker her en stund, og vil gjøre oppmerksom på at det da er mine personlige meninger jeg ytrer. IKKE paranormal.no som forum. Når jeg "tar på meg" moderatorrollen, så skriver jeg med grønn skrift og undertegner med "mod".

Pga av jobb, skole og andre aktiviteter er jeg ikke alltid synlig aktiv her. Men jeg er stort sett innom hver dag, så det er bare å sende en pm, selv om jeg ikke står innlogget.

Hvis det er noe mer dere lurer på, så spør gjerne!

Vær velsignet
Astarte

BildeBilde Memento mori

Topp
Avlogget Profil  

Innleggets emne: Presentasjon av moderator Dj_Devil
InnleggSkrevet: 29 Jan 2010 22:25 
Moderator
Moderator
Brukerens avatar

Presentasjon av moderator : Dj_Devil

Eg er da ein mann på 24år.
Eg kan klasifiseres som troende her på nettsiden.
Men eg vipper mer mot den mest logiske tanken fremfor den "troende" under mange situasjoner.
Så eg utelukker ikke at noe finnes. Men eg sier heller ikke at "ALT" er åndeligt.
Mye kan forklares og mye kan ikke forklares.
Som moderator er eg streng men rettferdig.
Følg reglene så vil du ikke ha noe problem med meg.
Men føler du deg totalt urettferdig behandlet. Så har du full mulighet til å klage over PM til enten meg eller Admin på siden. Klaging ut over hele nettsiden vil bare gi deg en fin pause fra nettstede og innlegg fjernet. Men eg retter opp i min egen feil om det viser seg at det er ett galt valg som gjore at nettopp du ble påvirket.
Eg har "kontroll" over generell snakk på forumet. SÅ det er rimligt høyt tak der fra før.
Så styrer du over grensen der. SÅ er det sjeldent tvil over det.
Ellers så har eg også globale mod "krefter". Men eg vil helst ikke røre andre sine forum med mindre det er veldig viktigt. Eg er også admin på chatten. Så vær smart å les reglene så du ikke blir kicket der fra.

Vi snakkes (eller rettere sakt skrives)

Topp
Pålogget Profil  

Innleggets emne: Presentasjon av Moderator : Eaglespirit
InnleggSkrevet: 29 Jan 2010 22:29 
Moderator
Moderator
Brukerens avatar

Presentasjon av Moderator : Eaglespirit

Bakgrunn

Har jobbet i mange yrker.( Ambulanse, selvstendig næringsdrivende, drosje. Lastebilsjåfør)
Er nå uførestrygdet , så har en god del hobbyer Blandt annet å bygge pc er.

Om meg
Har bestandig intressert meg for ut av kroppen opplevelser , ufo og universet.
Har ikke noe religøs tilknytelse , men tror det er noe mer enn vi vet.
Men skulle noe være min bibel ,så må det være Seth Materialet.

Jeg er moderator på chatten

Topp
Avlogget Profil  

Innleggets emne: Presentasjon av moderator : eile-joha
InnleggSkrevet: 29 Jan 2010 22:30 
Moderator
Moderator
Brukerens avatar

Presentasjon av moderator : eile-joha

Ung 77`modell, med mann, barn og en bolle i ovnen;)
Intresserer meg mest for det som har med healing å gjøre, men også åndelig kontakt, engler, hjelpere og drømmetyding.
Men i meg bor det også en troende skeptiker, så det holder meg vel igjen på mange måter i min egenutvikling innenfor enkelte områder..
Jeg er heller ikke den personen som fordyper meg med å lese bøker eller annet opp og ned. Jeg liker å ta ting som det kommer og hva som føles riktig for meg.

Min moderatorrolle her på Paranormal.no:
Jeg har to moderatorroller her inne og det er på matforumet og chat, hvor jeg også er chat admin.
Det varierer nokså mye hvorvidt jeg har tid eller ikke til å logge meg på chatten, men så fort jeg har anledning til å kunne slå av en prat, så kommer jeg på. :)
For det er jo en så gøy å bli kjent med dere her inne.
Jeg står for rettferdighet og at alle skal trives her inne. Og vil ikke at NOEN skal følr seg forskjellsbehandlet på noen måte.Synes også det er viktig at de som har noe å si blir både "sett og hørt".
Så der har dere meg. En sympatisk mod. hehe...

Vil også tilføye at moderatorjobbene våre er av frivillig karakter. Og at jeg ikke ser på dette som en "makt" posisjon.
Skulle det være noe dere lurer på ta kontakt med en av oss...
Mange STOOOOOOOOOOOOOOORE klemmer fra meg :flirt

Topp
Avlogget Profil  

Innleggets emne: Presentasjon av moderator : Heksepusen
InnleggSkrevet: 29 Jan 2010 22:31 
Moderator
Moderator
Brukerens avatar

Presentasjon av moderator : Heksepusen

Jeg er en voksen dammen som bor sammen mann, barn og dyr.
Jeg lever som Wicca og har ent opp som brukskunstner etter og ha prøvd meg på mye rart.
Jeg driver også i minder skala med urtedyrking og oljer.

Når det kommer til paranormale ting er klarsynthet og ånder noe av det som har opptatt meg oppgjennom årene.
Jeg driver også med Pendel, Taroot/viking kort og utforsker noen fler ting innen hjelpemiddler.

Jeg liker utforske og vil så gjerne finne forklaringer på ting jeg opplever er eller hører om, det er derfor jeg trives så godt her på paranormal for her har vi gurnnalget for å ha gode diskusjoner som er bladet med personelige meninger og fakta.

Jeg er moderator for klarsynt, men er også global moderator og Administrator på Chatten når jeg bruker min moderator rolle skriver jeg i grønt og signerer med mod.
Eller skriver jeg kunn mine personelige meninger som er veldig ælige og rett frem, noe som til tider kan være ganske tøft og høre for andre.
Jeg motar gjerne tilbakemeldinger på både godt og vondt på Pm.
Selv om jeg ikke står logget inn så kommer jeg innom minst engang om dagen, er det tilbakemeldinger eller annet på Pm så får jeg det.

http://yddir.com/

Topp
Avlogget Profil  

Innleggets emne: Presentasjon av Moderator : Moonstone
InnleggSkrevet: 29 Jan 2010 22:34 
Moderator
Moderator
Brukerens avatar

Presentasjon av Moderator : Moonstone

Om meg

Jeg har vært intressert i å reflektere over verden og tilværelsen siden jeg var barn.
Den gang som nå, gikk jeg ofte å filosoferte/fantaserte om romskip, liv på andre planeter, gjenferd, religioner, hvorfor et samfunn er som det er, hvorfor folk gjør som de gjør, og hvorfor JEG var som jeg var.

Gjennom årene har jeg høvlet gjennom en mengde bøker i de aller fleste områder innen det som i dag kalles "det alternative", som shamanisme, meditasjon, okkultisme, tarot, New-Age, dualisme, Gnostisisme, Kristendom, Jødedom, Buddisme, UFO-stuff, selvutvikling, naturvitenskap osv.

Jeg er opptatt av det å søke og finne inforasjon som kan bidra til å flere forskjellige synsvinkler og mulige svar til div paranormale fenomener, da man blir mindre ensporet av det.

Ved siden av det er jeg meget intressert i filosofi, vitenskap, psykologi og sosiologi.
Sokrates er en sentral figur for meg, og som han stiller jeg alltid kritiske spørsmål ved vedtatte "sannheter" og normer i samfunnet.
Jeg liker å sette spørsmål ved organisert dogmatisk religion, og er meget intressert i det psykologiske og sosiologiske rundt tankemøntre, religion/spiritualitet, og det å se årsak/virkning av forskjellige religiøse ideer/konsepter har på et samfunn osv.

Bakgrunn

Jeg har bakgrunn som musiker og frifilosof, og er trommeslager i fast band.
Jeg skriver poesi, musikk, og har holdt trommereiser.
Ved siden av dette har jeg hatt en del forskjellige vanlige jobber.(Penger må en også ha ;) )

Ellers holder jeg på med Tarot nesten hver dag, og diverse "okkulte redskaper" som søkepinner og Oijiabrett, og mediterer en god del.

Buddistiske tanker som reinkarnasjon og karma står sentralt hos meg, i tillegg til Gnosis og dualisme.
Og ikke minst: FINNE SIN EGEN SANNHET OG VEI I LIVET.
Så man kan kanskje si at jeg har et mer "old-school-Hippie" tilnærming til det Alternative ;)

Sva Marga.
Peace out :ooom

"Without deviation from the norm, progress is not possible" - Frank Zappa

Topp
Avlogget Profil  

Innleggets emne: Om moderator: Vilma
InnleggSkrevet: 29 Jan 2010 22:59 
Moderator
Moderator
Brukerens avatar

Bosted: I'm gonna eat your brain and gain your knowledge...
Om moderator : Vilma.

Jeg er en jente/dame i midten av 20-årene, som alltid har vært interressert i det paranormale og uvanlige, og jeg har alltid vært åpen for at det er noe mer. Men likevel er jeg nok som Astarte, en blanding av skeptiker og troende, og disse to delene av meg selv blir visst aldri helt enige.
Jeg fant dette forumet for mange år siden, og har vært medlem her siden 2006, der det har vært litt av og på med aktive perioder. Grunnen til at jeg registrerte meg her var i forbindelse med en oppgave om parapsykologi jeg skulle skrive på vidregående, (årsoppgaven på steinerskolen), og var ute etter info og nye vinkler. Og siden har jeg vært her, mer eller mindre.

For tiden er jeg ikke så aktivt søkene som jeg var, jeg pleide å lese alt jeg kom over og hadde virkelig en dyp fasinasjon for alt det ukjente. Det har jeg fortsatt, men det er litt andre ting som må ta opp tiden min akkurat nå. Derfor er jeg i skrivende stund ikke så aktiv som bruker, men kjenner jeg meg selv rett er jeg snart tilbake.

Send meg gjerne en PM om du lurer på noe, eller har tilbakemeldinger.

Vilma

Topp
Avlogget Profil  

Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Dette emnet er stengt; du kan ikke redigere eller legge inn nye innlegg.  [ 8 innlegg ] 

Politiets røde knapp

Tidssone UTC

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  

Les nettstedets regler