zind skrev:
Det er et ordtak som sier at når eleven er klar så dukker læreren opp
Mange av de som fremstiller seg selv med voldsomme evner, holder kurs osv er ikke klare for å lære bort i det heeele tatt. Jeg er av den oppfattningen at man er sin egen beste læremester, og den hjelpen du trenger vil komme til deg uten at du trenger å søke så mye. Vi kan aldri lære bort de virkelig dype innsiktene, de må alltid erfares, men en dyktig lærer kan kanskje hjelpe ved å stille de riktige spørsmålene. Skal sant sies har jeg møtt mange "guruer" og gudvetikkehva, men kun et par av de har hatt innsikt og dybde nok til å opplyse mer enn de forvirrer. Lytt alltid først og fremst til deg selv, enhver ordentlig lærer vil også forvente å bli testet..
Du ønsker kontroll over disse opplevelsene sier du..
ønsker du mer av de? mindre av de?
Det går ann å stenge av, men ønsker du å bruke det bevisst må du gå andre veien og åpne opp mer. Stille deg selv spørsmål om hvorfor du opplever det, skille ut alle logiske og ikke-paranormale forklaringer og teste deg selv. Hvis du ønsker å åpne opp ville jeg anbefale å styrke forbindelsen til ditt høyere selv først og fremst, der ligger også alle svar og veiledning du måtte ønske ift spirituell utvikling.
jeg ønsker bare kontroll... litt sånn irriterende å sitte på date og se eller føle merkelige ting, og manfolket trur du er spenna gæærn...
jeg vil ikke på kurs ol. helt erligt synes jeg det er mye tull på de kursene, men jeg leter mere etter hjelp til tyde, se meninger... kan ingenting jeg..
hadde en som hjalp meg litt her i byen, men han flyttet